Sabtu, 8 Oktober 2011

hudud,kau faham ke?

Nabi pernah pesan, kalau diam itu lebih baik dari berkata-kata yang tak bermanfaat.tak bermanfaat tu skopnya sangat luas. termasuk membicarakan sesuatu yang kita tak pasti dan tak tahu biji butirnya. lebih baik diam kalau membuka mulut itu dapat menyerlahkan kebodohan kita.

bab hudud,salah satu hukum dari Allah,Tuhan pencipta sekelian alam.kalau  Dia yang mencipta sekecil-kecil kuman itulah juga pencipta sepanas-panas matahari, sedingin ais dan sebesar-besar dunia ini, perlu apa kita mahu pertikai lagi kepandaianNya memberi manusia hukum untuk di patuhi agar kita selamat.

kawan,
aku tak marah kalau non muslim yang bising, kerana mereka belum faham dan tiada inisiatif pun kita hendak memahamkan mereka.yang aku kesalkan, yang lahir-lahir islam ini, yang mengaku bangsa terbagus di dunia ini, yang pantang sangat diusik susur galur keturunannya,tapi tak sensitif pun bila orang mengejek hukum hakam agamanya,mengatakan hukum Tuhan ini tidak sesuai dijalankan.....Allah, aku tak tahu nak kata apa lagi..dan yg menghinakan hukum itu bukan orang lain, orang islam sendiri.

Ada orang masih tidak faham. Walaupun Karpal Singh MENGHENTAK MEJA menghalang hudud atau Lim Kit Siang BERTERIAK      tidak mahu hudud dilaksanakan, semua itu BUKAN persoalan.

Persoalan sebenar ialah PERLEMBAGAAN kita MENGHALANG pelaksanaan hudud. Kerajaan pusat MENGHALANG hudud. Oleh sebab itu, UMNO/BARISAN NASIONAL yang memerintah Malaysia sejak tahun 1957 tidak mahu meminda Perlembagaan untuk melaksanakan hudud!

Apabila timbul persoalan, mengapa hudud tidak boleh dilaksanakan di Kelantan? Tanya kerajaan pusat, tanya ahli Parlimen Melayu Islam yang ada peluang dan kuasa meminda Perlembagaan Negara! -TM


* Prof Dr Aziz Bari mendakwa hudud boleh dilaksanakan tanpa pindaan Perlembagaan. Tunggu perkembangan lanjut.

* Majlis Peguam mendakwa hudud bercanggah Artikel 7(2), Artikel 8 Perlembagaan. Maksudnya perlu pindaan Perlembagaan untuk laksana hudud.


BANDINGKAN Kes Rogol di Negara Laksana Hudud dengan Undang-undang Sekular

BANDINGKAN Kes Rogol di Negara Laksana Hudud dengan Undang-undang Sekular
(kredit asal blog Dunia Caca Merba)

moralnya,diam-diam sudah. jangan cakap apa-apa kalau kita tak tahu apa -apa.

1 comments:

JBShuffle berkata...

Saye pon setuju dgn ape yg ckgu luahkan kt sini .
Org yg mengaku dirinye Islam sendiri tidak menerime ajaran yg dibuat oleh TUHAN mereka sendiri .
sgt BODOH .

-Awan / Emon-

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com