Terdapat ralat dalam alat ini

Ahad, 22 November 2009

selamat pagi cinta

alhamdulillah, bangun pagi dengan gembira, penuh teruja. segalanya kerana cinta. cinta Tuhan padaku, cinta mahkluk menyegarkan jiwaku. kalau hari-hari macamni kan best. bangun pagi buat rutin suri rumah aje. tak yah pegi kerja. ahaks! banyak cantik muka aku. hutang berjota-jota tu sapa nak baya?

nanti kalau dah jotawan baru bleh berangan macam ni.  lama betul tak berblog. mesti korang rindukan aku kan. takpe. dah cuti ni aku akan curi masa. tapi tak janji le. banyak sangat program. sekarang ni pun bukan cuti betul-betul. aku jaga spm sampai 14/12/2009 ni. lepas tu sibuk pulak kak long nak kenduri mimi suraya. aku terfikir nak tidur mana nanti. anak buah aku je dah berpuluh-puluh orang. kanng aku tido umah kak idah mak kecik hati pulak. emm. camne ek. aku tak pandai la nak tido bersepah-sepah macamni. malu la aku ada abang ipar aku.

hubby pergi mengecat dengan emi kat labry STARP. aku tak payah ikut la sebab hubby tahu je selok belok labry tu. bukan pertama kali aku bawa hubby gi sekolah. aku bukan kronisme tau. mula-mula kami (aku dan kak Ganga Uma) nak upah kak milah cleaner dan kawan-kawan dia mengecat. dah tetiba pak leman berebut nak bolot sendiri. maklumlah. upah RM750. kelabu la mata agaknya. aku tak kuasa nak melayan. aku suruh kak milah buat keputusan nak cat atau tak. kak milah kata tak mau takut jadi gaduh pulak. susah sangat aku suruh hubby dengan emi je buat habis cerita. tak pening kepala aku. mesti hubby buat sehabis baik kan untuk jaga nama baik aku kat sekolah ni. heh heh.

memudahan sempat la hubby buat dalam tempohnya. tapi aku percaya diaorang buat yang terbaik. hubby kalau buat kerja sangat teliti tak macam aku. tak cerewet asal nampak kemas dan siap ok je la kan. aku dan hubby memang berbeza dari segi kerja. sebab tu aku cuma boleh jadi pelukis, tapi tak boleh jadi arkitek. nanti suma bangunan aku design roboh. hahaha.

okeylah korang. aku nak kemas rumah dulu. kemas rumah adalah terapi kepada minda aku. dalam tempoh 3 minit nanti aku juga yang kembur balik. selalu macamtu. lagi kalau ada hubby. kami sepahkan rumah sama-sama. happynya hidup.

tadi aku bekalkan mereka nasi lauk sambal tumis, ayam goreng dan telur. tak payah sibuk nak keluar makan kat kedai. jimat masa. baik kan aku. la la la...

1 comments:

YIN berkata...

Memang best cuti-cuti ni. aku pun tgh sibuk membongkar brg2 yang menyemakkn mata memandang..tapi tgh syok kemas aku teringat ada sikit lagi kerja pemverikasian belu siap. Dalm terpaksa aku pun gi juga sek...

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com