Terdapat ralat dalam alat ini

Jumaat, 4 Disember 2015

CARA TEMPAH POTRET DENGAN ACIK DA VINCI

CARA URUSNIAGA POTRET ACIK DA VINCI
 KEPADA PEMBELI SERIUS SAHAJA

TIYURMA DAN EMAKNYA
.

ini gambar anak acik,damia.dalam hitam putih



kenapa pembeli serius, sebab method pembayaran sama macam online bisnes yg lain.bayar dulu, barang dapat kemudian. sebab, acik tak mahu lah pula dah lukis karang tak jadi pulak kome nak ambik gambo potret kome tu, mati la acik. penat wooo,tak percaya tanya asistant acik,mia.
ok, ini caranya.


1).pm acik dekat fb ni.wasap pun boleh.0165206270
hantar gambar .(dekat fb pun boleh.kat wasap pun boleh) gambar anda akan dilukis di kertas sebesar A4. SIAP DI LAMINATE.maksimum 3 orang dalam 1 gambar. tak digalakkan sangat, nanti tak puas hati kecik beno jadinya.



2).gambar clear ha, mata acik tak power sangat. hilang sikit nikmat penglihatan. dah masuk 4 siri.jgn bila dibesarkan, gambar pecah. mati la acik...kalau gambo tak clear, acik tak boleh buat, acik pm kome balik.


3.)harga; warna hitam putih :satu objek RM28. kalu 2,kali la 2 x RM28.
berwarna (fully color/mix) satu objek RM35.
  kalau kena pos, tambah kos penghantaran RM8.acik hantar guna pos laju.

4.) sila bank in pembayaran menggunakan  maybank.
akaun maybank: 151101374708 (NORJANA BINTI IDRIS)


5.)pm saya bersama bukti pembayaran. sertakan juga butiran berikut:nama
no tel,alamat lengkap,bukti pembayaran (bank) tarikh,jumlah.


6.)tunggu mesej daripada saya untuk pengesahan pesanan.bila suma dah clear, potret akan mula diproses.

7).tunggu 3-4 hari untuk siapkan drawing. bergantung,kalau ramai sangat q saya minta masa sedikit.

8).gambar akan didisplay di fbatau saya wasap,menandakan siap atau dalam progres.

9.) saya akan sms menandakan gambar dah dihantar.


TERIMA KASIH KERANA BERURUSAN DENGAN ACIK. LEV U ALL


di bawah ini contoh-contoh artwork saya.enjoy! (NAK TENGOK BANYAK LAGI,SILA BELEK-BELEK ALBUM DI FB SAYA)














.

Sabtu, 22 Ogos 2015

mia sebelum angka 3 -(part 1)







Catatan pada 20.8.2015.

Catatan untuk mengenang keletah buah hati pengarang jantung mak-  Damia Maisarah.

Mungkin mengambil masa dan beberapa bab untuk dihabiskan.




Lebih kurang 9.20 malam kita sampai kampung tuk wan kat yong peng.adik tidur sejak dari rumah.terjaga sekejap bila tiba.tapi mak bobok adik supaya adik tertidur lagi. Kalau tidak,adik punya tantrum nanti buat mak tak sabar.wah,syukur,lepas tukar lampin dan bapak sua sebotol susu dutch lady perisa coklat,adik sambung tidur seolah_olah tiada apa yang berlaku.



Adik,anak mak yang manis.



Lagi 16 hari umur adik masuk 3 tahun.sudah jadi rutin saban tahun mak untuk catat apa saja nostalgia tentang kita,tatkala adik membesar ini.agar satu masa nanti kalau adik dah pandai membaca dan dah belajar jauh dari mak,adik bacalah blog emak ni nak.rakaman kasih sayang kita dalam bentuk tulisan ini mak harap dapat menyentuh hati adik.agar dapat adik rasa betapa cintanya mak dan bapak pada adik,anugerah terindah Allah dalam hidup kami.


Adik,anak mak yang manja,



Sekarang ni berat adik dah dekat 20kg.kalau orang tak tahu mesti mereka menyangka umur adik dah 5 tahun.badan adik montel sangat.mak suka gigit perut adik yang bulat macam humpty dumpty tu.pipi adik melayut.sapa pun termasuk mak terpaksa berhempas pulas nak cium pipi adik.Adik geli kalau kena cium pipi. adik akan mengelak. cium kepala ke,dahi ke, perut ke,takpe.

sebenarnya peluang mak terbuka luas untuk gomol pipi adik masa adik tengah lena,tapi mak teringat pesan ustaz Ismail Kamus jangan cium pipi anak yang tengah tidur nanti degil,..emak tak jadi la cium adik.Walau hati mak meronta-ronta ingin melakukannya.kulit adik putih merah.mata adik bersinar macam bintang kejora.kalau adik dapat tudung mak,adik akan simpul_simpul atas kepala sambil menyanyi.imaginasi adik tinggi.adik akan bergaya depan cermin macam tak wujud sesiapa perhatikan adik.lepastu,adik tanya mak atau bapak,"cantik tak?".kan adik kan.



Adik tahu tak kenapa adik montel?


Sebabnya,adik sangat suka makan nasi. Nasi putih sahaja.lagi suka kalau panas_panas.adik tak mahu campur apa-apa.memanglah senang bela adik,tapi takkan nasi semata-mata.kadang mak hancurkan ikan goreng atau ayam,letak dalam nasi.tapi adik tahu.adik makan juga untuk jaga hati mak.tapi untuk suapan seterusnya,adik cakap dulu"mak,adik tak nak ikan".kalau adik termakan,adik akan luah balik.



Kadang adik bangun awal sangat.pernah satu hari tu,pukul 5 pagi adik dah terbangun.masa tu mak dengan bapak sedang bungkus nasi lemak meletops mak untuk abang dan kakak tingkatan 5 yang selalu kelaparan.tiba-tiba adik cakap"mak,nak nasi".ternyata seawal pukul 5 pagi tu adik dah lapar.semangkuk nasi lemak panas adik makan sampai habis dengan seleranya. Lepastu,dalam pukul 10 pagi makan lagi.pukul 2 petang makan.mak balik,kalau mak makan,adik makan juga.semangat betul adik makan,mak pun seram.    



Adik tak bangun saja-saja.sebagai anak dara yang rajin,adik akan tolong mana yang patut.tapi patut cara adik la. kadang tolong susun nasi. kadang tolong masukkan bilis.mak tak pernah halang.biar adik nampak sendiri betapa  bersungguhnya kita untuk mencari rezeki tambahan era gst yang sangat dibanggakan oleh orang kampung emak.

adik,waktu ini kita perlu banyak berkorban.kita tak bermewah macam orang lain,tapi alhamdulillah kita ada makanan setiap hari terutama nasi putih kegemaran adik.kita belum dapat jalan-jalan ke oversea tapi alhamdulillah dari siang sampai malam badan kita sentiasa sejuk dengan hembusan semilir econavi kita.bila bil sampai,mak pula yang seram sejuk tengok angka tak pernah kurang RM$200. 

Tapi tak apalah dik.prinsip hidup mak mudah saja.hidup ini perlu dinikmati,sekarang.bukan esok lusa masa badan dah tak kuat tapi duit banyak sebembat. Balik rumah lepas kerja mak perlu rehat dalam suasana tenang dan dingin.dan itu semua sedang kita dapatkan. Maka mana lagi nikmat Allah yang kita dustakan?



Adik,anak mak sorang,

mak dan bapak sangat keras berusaha sekarang ini demi masa depan kita.sebagai isteri yang berjanji untuk bersusah senang bersama,mak rela membahagi kudrat mak sebagai isteri,guru,ibu dan yang paling ekstrim sebagai acik kantin makcik nads..sampai setiap hari mak dan bapak tidur mungkin dalam 3 jam saja.sebelah siang,bapak tak boleh study langsung kerana adik sentiasa mahu ambil apa yang bapak buat.bapak buat kerja kat komputer bapak adik sibuk nak tengok gambar adik yang dah ke 3476 kali adik tengok. Bapak buka ipad,adik sibuk nak tengok game.bapak bukak tab,adik nak pulak tengok tutorial `bagaimana buka tanah liat warna warni untuk dapatkan patung di dalamnya`.bapak buka smartphone,adik sibuk pulak nak main telefon-telefon.




Bapak mati akal tak tahu dah nak buat apa.sudahnya waktu malam ketika adik dibuai mimpi main bersama kakak masha dan upin ipin,1 pagi bapak bangun dan belajar sampai siang.kalau masa tu mak buat nasi lemak ,3 pagi mak minta tolong bapak tanak nasi.masak periuk besar dapat 40 pack.mak pulak bangun untuk masak cekodok ke,mihun,nasi goreng atau sandwic. kemudian mak kena bergegas sebelum 6.15 pagi dah kena buat urusan nak ke sekolah pulak.

 rumah kita bukan jauh sangat dengan starp tu,tapi kalau mak keluar lebih pukul 7 pagi alamat sampai  lewatlah sebab jem melekat.kemudian mak kena mengajar dengan penuh kasih sayang dan dedikasinya abang dan kakak tingkatan 5 sebab mereka nak SPM lagi 2 bulan ni. kadang mak aje yang beria, kakak dan abang tu tak teringat pun mereka calon spm.kadang mak rasa kalau mak yang jadi calon,rasanya dapat A kut BM emak sebab emak yang lebih banyak study dari mereka. he... tak apalah nak. inilah rutin kita sepanjang hari dik.hampir setiap saat tak ada waktu dibazirkan.
 
mari kita doa sama-sama,minta pada Allah agar usaha bapak berhasil.jadi kita tak perlu terlalu letih begini. di sini mak nak ajar adik sebuah erti kehidupan yang bila dewasa nanti adik akan laluinya.kesetiaan wanita diuji ketika suaminya tiada apa-apa,tapi kesetiaan lelaki diuji ketika dia sudah punya segala-galanya

nak, kerana emak menyintai bapak dan kerana mak nak bersamanya dari syurga dunia hingga syurga akhirat nanti,mak tabah nak.mak tabah. dan adik sedang jadi saksi ketabahan ini,kan dik.kalau apa yang mak buat ini bukan bermakna setia, entah apakah lagi nama yang harus kita letakkan padanya. tapi mak bersyukur kerana Allah memberi emak kehidupan ini yang akhirnya buat mak jadi sekeras waja dan seteguh karang. ewah, macam tajuk novel kan dik.



 

Masa catatan ini ditulis,mak cuti masak dua minggu.mak letih.mak nak rehat sambil baca buku amran fans,saiful nang dan dale carnegie.




mak teringin bangun normal pukul 6 pagi dan pergi sekolah tanpa bawa bakul rotan. Tapi adik nak tahu tak,kesian mak tengok muka makcik nads,makcik zizi, makcik suhanis,makcik diltopagal hay dan kakak serta abang-abang tingkatan 5 tu.kelaparan.(bukankah mereka perlu kenyang supaya dapat belajar dengan tenteram?nanti tak score spm,sapa salah?)dari jauh nampak mak,bibir mereka berbisik lapar,"cikgu,tak jual nasi eh...lapaaaaarrrr'.

'Kantin kan ada?.'


"Ha?  Kantin?"……………………..

...........

ACIK KANTIN NADS



21.8.2015.

Nad,sebagai yang dijanjikan,ini belog untuk kau & co.

Waktu menunjukkan 2.56 pagi.menjadi satu tabiat yang agak membuatku derita_tak boleh tidur lena kalau bukan di rumah sendiri.walhal sekarang ini aku bukan berada di tempat asing pun.inilah kampung halaman encik shahrolnizam,lelaki yang menyayangi aku seadanya dengan menjadikan aku menantu kepada Pn hajah Hasnah dan Hj Ahmad sejak 17 tahun lalu. (wow,dah lama kawin rupanya!)ditemani bunyi kipas yang tak letih berkhidmat dan cicak yang membuat acik terkujat,aku terkial-kial menaip ďi atas skrin ini.demi sebuah cerita yang boleh membikin inspirasi.atau sekadar membuatmu senang hati.tatkala kecamuk jiwamu untuk ke kelas 3G,ahad nanti.

Nads & co.
Terima kasih kerana sudi menjadi pelanggan setia acik kantin setiap pagi.kamu semua memang terbaik,nampak saja acik datang dengan bakul,sambutan meriah akan acik terima.terasa diri disayangi bila kamu semua bangun serentak dan menyerbu acik seraya berkata "yeeeeah,sarapan!"



Acik minta maaf selama 2 minggu ini acik tak dapat membuatmu bahagia.acik perlu rehat nads sebab acik rasa kurang sihat.acik rasa perlu jadi manusia normal yang dapat cukup tidur 8 jam sehari.dapat masa untuk santai-santai sambil baca buku amran fans.(nak pinjam tak.ada kàt meja acik.norliatul saida dasbin a.k.a norli dah pinjam.best katanya).acik perlu beberapa hari untuk tak tengok ikan bilis,lada kering dan santan.rumah acik ni dah bau sambal hari_hari.jadi acik rasa untuk meneutralkan bau sambal tersebut acik perlu rehatkan segera aktiviti yang menggugat acik kantin sebenar ni nads.jadi kau dan rakan-rakan dapatlah menyambung silaturahim dengan acik kantin sebenar setelah sekian lama kau menduakannya.murni tak maksud tersirat perbuatan acik ni nads.

Bukan kau saja yang kecewa dengan percutian acik.budak_budak tingkatan 5 pun begitu.encik Darmawan sering melaporkan betapa kelatnya wajah mereka di hari tak dapat supliment nasi lemak meletops acik.sampai tak boleh belajar.ada sorang tu,encik Darmawan kata selalu cakap'lapar dok,lapar dok...' waktu belajar prinsip akaun dengannya.

Kadang budak_budak sengaja lalu_lalu dekat kereta acik dengan harapan dapat tengok beg cantik yang dalamnya mengandungi makanan berkasiat dan lazat.malangnya sepanjang 2 minggu ini,mereka hanya memperoleh kehampaan.mula_mula tu acik bagitahu yang acik nak rehat seminggu.tiba_tiba rasa seronok pula berehat jadi acik tambah cuti lagi seminggu.sementelah pula acik tak berapa sihat.

semalam,acik isi buku dalam beg cantik warna kuning yang selalu acik letak makanan lazat di dalamnya.acik masuk kelas 5 sains 1.masa tu ada'kaki' acik budak 5t3 dekat koridor.dia tersenyum ceria.bukan sebab nampak acik,tapi sebab nampak beg tu.dia cakap 'amboi,macam tau pulak kita lapar'...acik tergelak sambil cakap 'kau nak makan buku ke zid?'.wajahnya terus dibayangi kehampaan.perutnya yang nipis pula mencerminkan kelaparan.siap ada bunyi_bunyi lagi.kesian kan nads.

InshaAllah nads,minggu-minggu mendatang acik akan beroperasi seperti biasa.tambah musim peperiksaan percubaan spm ni nanti.acik tak mahu rehat yang lama ini membuatkan kau jauh hati.rehat yang lama ini juga buat budak-budak iri hati.disangkanya acik tak supply kelas dia,asyik utamakan kelas lain.dah satu kerja pula nak meyakinkan dia betapa acik berlaku adil,sorang tak dapat semua pun tak dapat.susah juga hidup dalam populariti ni ye nads.

Nads,
Semoga catatan hujung minggu acik ni buat hidup kau ceria,seceria lafaz yang pernah kau ucapkan dulu,    'akaklah acik kantin saya!!'

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com