Terdapat ralat dalam alat ini

Khamis, 28 Jun 2012

Aku Semakin Tua

hari ini bertugas sebagai designer khemah rumah merah. esok sukan tahunan. iuh,bosan betul sukan sampai bulan 7 ni. ni ide sapa lah ni sukan berlarut sampai nak hujung tahun. nasib baik masa giliran aku jadi ketua rumah sukan dulu masih guna ide lama,sukan sampai bulan 3 aje. lepas tu jangan nak mengada-ngada sukan je,belajar!.sapa yang berpotensi betul-betul tu baru lekat di padang. yang tak berpotensi,baik tajamkan akal dalam kelas,lagi bagus.bosan tak bosan pun dah tanggungjawab, aku tak akan mengelak. buat yang terbaik yang aku mampu.

semakin tua agaknya aku. dulu,pergi mana-mana tak payah berpayung,tak apa-apa pun. sekarang, berpanas, dilindung topi datin lagi.silau, siap pakai cermin mata artis.jauh padang tu,besar,siap parking kat padang, tengah track,depan khemah lagi.

dah semua tu ,balik rumah pun rasa nak pengsan.panas,lemah,sakit-sakit badan. dulu masa muda tak ingat-ingat. angkat benda-benda berat,selamba aje. sekarang, angkat badan sendiri pun tulang pinggang dah berbunyi-bunyi.

entah kenapa tak tergerak nak bawa kamera. seakan hilang keghairahan memotret dek banyaknya peristiwa yang mematahkan semangat akhir-akhir ini. padahal sepanjang 3 jam petang tadi di padang melakar banyak peristiwa. husni,cikgu muda yang peramah.kereta kuning linda. paku pakis cheak. langsir merah putih aku.tanglung,kulit angpau,tali rafia,kain rentang setinggi tidak..semuanya boleh dipotretkan.menjadi satu cerita tak ternilaikan.

esok kalau rajin, aku akan ambil gambar khemah rekaan kami. dan khemah lain juga. KALAU ada nafsu nak memotret. tapi lazimnya kalau tak dipotret dengan alasan `tak ada mood`,perasaan yang datang waktu malam nanti ialah `ALAHAI, MENYESALNYA........`.

inilah agaknya kesan penuaan yang ke tiga,hilang ghairah hidup.hahaha. parodi.

0 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com