Terdapat ralat dalam alat ini

Ahad, 27 Oktober 2013

RINDUNYA AKU DENGAN LUNA DAN BUNCHO

                                                                                                     

milik pn naswa
 tiba-tiba aku begitu teringin nak melukis lagi. lama benar dah menggantung berus,kertas dan luna serta buncho.entah bila nak mula semula. bukan senang memulakan sesuatu yang dah lama ditinggalkan.

kali terakhir buat semua artwork dalam skala besar tahun 2011.  ni dah nak penghujung 2013.

ah,rasa seronoknya kalau dapat main-main buat lukisan.coret-coret warna. tapi entah mengapa aku lebih rela mengajar BM dari seni.taubat.sungguh aku tak sanggup mengajar seni kalau begitulah gayanya.

aku ni dah bukan zamannya nak memujuk rayu budak,atau memaksa-maksa orang yang tak hendak. trauma 4k3 masih segar di ingatan. awal tahun,aku mengajar seni. macam aku pula yang nak  belajar. kertas lukisan,aku yang bawa. pensil,pemadam,pengorek,warna,aku juga yang bawa. semangat,aku saja yang ada. aku pujuk lembut-lembut,letak segala bagai depan mata mereka,tak bergerak juga. ada lah seorang dua. tu pun kalau datang.harap elizah ajelah pengubat hati aku.bersungguh benar dia.yang lain?tidur,borak,makan aiskrim,buang kertas aku bagi,bergaduh,ponteng.  
 kaedah garang pun dah pernah buat.tak jalan juga,letih rasanya. tak kan sikit-sikit nak hantar cikgu anuar.letih lah dia. lama -lama aku lemas dalam ketidak pedulian. mereka datang bukan dengan hati. tapi sebab emak bapak yang paksa datang. ke sekolah untuk sembang-sembang,jumpa kawan,tidur dan makan aiskrim.   tiba tiba hatiku memberontak. ku menyumpah-nyumpah sendiri. mohon sistem pelajaran diubah macam dulu-dulu.kalau pmr tak lulus,jangan harap nak dapat naik sekolah ke tingkatan 4.

nak mengulang boleh,tapi kalau tak lulus juga,duduk lah dalam kelas tu sampai tua. sudahnya,yang tak mahu belajar tu,memang terus kerja aje. cikgu pun tak sakit kepala.mak bapak pun tak payah sakit poket menyara anak yang tak mahu belajar.

terlalu stress. kerja cikgu dah semakin bukan-bukan. beberapa waktu yang lepas,ada seorang cikgu tu sampai buta matanya,pembuluh darah pecah sbab hbp. tertekannya buat kerja sekarang ni. aku ni p-un,takut-takut juga. sebenarnya melukis boleh buat aku hilang stress. tapi kalau sekarang ni aku melukis,makin stress agaknya sebab kerja banyak tertangguh.! hm, cuti nanti aku berazam sekurang-kurangnya 10 karya agung boleh siap.insyaAllah...
periuk kera warna hijau tu masterpiece paling aku suka. dah selamat sampai ke tangan datin suzen jane dan datin rita.
conteng-conteng buat sample.
periuk kera frame oren tu jijah punya. bila kau nak ambik jah,aku lego nak.haha
ini dah selamat didinding datin norlela nordin,teacher paling ceria aku rasa kat starp tu.


3 comments:

siti azizah Sang Pencinta berkata...

in.shaa Allah.. nanti aku dtg ambiknya.. itu utk hiasan tahun 2014..

TANTYSTARP berkata...

Cantik... bakat dari Allah..x semua ada

TANTYSTARP berkata...

Cantik... bakat dari Allah..x semua ada

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com