Terdapat ralat dalam alat ini

Ahad, 13 Mac 2011

wajah anak kau bila nuklear meletup

kalau korang rasa tak takut kesan nuklear kepada korang, kasihanlah anak cucu korang andainya nasib jadi begini....

loji nuklear cernobyl yang meletup....dah berpuluh tahun radioaktifnya masih bertebaran dan memberi bahaya yang bukan sedikit.
stadium runtuh tanpa angin yang bergoyang pun, di malaysia.huuh, macamni punya kerja nak buat loji?menempah maut le jawabnya.


aku bukan prejudis sangat dengan keupayaan malaysia. tapi aku memang tak yakin langsung!sebabnya mudah. kontrak besar di malaysia dimonopoli oleh manusia keparat, yang setakat ini tak ada kebaikan langsung untuk rakyat. projek juta-juta semua jahanam. kerana tak ada rasa amanah, rasa takut Allah...tak ada rasa patut buat sesuatu dengan baik, jadi semuanya sambil lewa. hasilnya dah rakyat terpaksa tanggung rugi.

kalau buat loji nuklear, bukan saja bayar dengan duit, bayar dengan nyawa!orang yang jahat dah tentu kaya sebab mentekedarah duit rakyat. bila jadi apa-apa dia lari dulu ke mana-mana. habis, rakyat marhaen macam engkau dan aku ni?mati katak lah jawabnya. memang Allah adil. kat padang masyhar boleh cerita. masalahnya kau tak mahu hidup bahagia kah di dunia ini?

hm, kadang aku bosan berfikir tentang hal ini semua.
tapi aku sedar aku punya peranan untuk mencelikkan minda kau yang sedang tidur dan nyenyak dalam zon selesa itu.

kalaupun kau tak kisah diri kau,
ingatlah, kau ada keturunan.
jangan sampai keturunan kita menyumpah seranah kita yg jadi nenek moyang
yang bodoh dan tak berbuat apa-apa
untuk selamatkan mereka
kerana kemalasan kita berfikir
dan bertindak
memerangi malas, bodoh dan jumud itu.
merdekalah minda
selamatlah anak cucu kita
semoga kita tidak dicerca
sebagai nenek moyang TAK GUNA!!!!
...............................................................
ita:seriusnya kau
jana:memang serius. nyawa ni. aku tak kisah. mungkin aku hanya ditakdirkan berdua. kau yg patut kisah. ada anak cucu, insyaAllah. tak kasihankah?
suzen:aku duduk singapore, kena jugak ke?
jana:kau ingat singapore tu jauh sangat?
jijah:mari kita membaca.
hajar:aku akan buat sesuatu.
hanafi:Ya Allah, selamatkanlah negaraku.
Addha:Takbir.
shidi:apa hal?
jana:Ya Allah, bantulah kawan aku yang ketinggalan kereta api nih...

0 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com