Terdapat ralat dalam alat ini

Jumaat, 18 November 2011

makan-makan mega

aku rasa satu keistimewaan STARP yang susah nak cari di tempat kerja yang lain ialah rajin sungguh cikgu-cikgunya buat pot luck (bawa makanan yang dimasak sendiri,yang tersedap boleh dibuat).selalunya adalah bersempena sesuatu contohnya sempena nak cuti, sempena kawan nak pindah, sempena raya,tahun baru cina atau depavali.

kadang tak ada sempena apa-apa,saja rajin dan tergerak nak makan masakan ramai-ramai.buat aje la.entah siapa yang memulakan budaya ini, yang pastinya kami berkongsi kegembiraan dan mengerat ukhwah walau mulut tak kata apa-apa.rasa `kebersamaan` itu mengalir di urat nadi,menggetarkan perasaan, berbesar hati melihat  rakan yang menyumbang masa dan tenaga menyediakan yang terbaik.biar masakan dan makanan yang berkata-kata.

keseronokan makan sampai tak ingat ni buat kami lupa sebentar kesibukan kerja dan pelbagai remeh temeh dalam profesyen ini.sambil duduk-duduk santai, alangkah nikmatnya menyantap makanan dan rezeki Allah yang maha pemurah, yang menganugerahi kami rakan-rakan yang rajin masak, bahan masakan yang enak dan air tangan yang menakjubkan.

biar gambar yang berkata-kata..

                                                  popia salut sambal..best.


        menu `masakan` aku yang paling rajin.`semangka` dan       
  belimbing.menggalakkan kawan-kawan makan secara sihat.



pagi lagi Johari bertungkus-lumus sediakan air jagung dan 
teh o ais kurang manis.dah pajak kat dia ajelah buat air ni.
huda sponsor tumbuhan-tumbuhan hutan 
dengan 3 jenis sambal yang sangat menakjubkan.
hari ini kambing semua menangis tak ada apa nak dimakan.
semua dah dipetik dek ustazah huda.




puding batik air tangan kak fifah.
banyaknya rerzeki dari Allah..Alhamdulillah



banyak-banyak lauk, ini juga yang memecah selera.nostalgia sungguh.

kak ani dan mila
sambal petai hijau bilis tamban ciptaan datin wahidah (ke bibik dia ha?=))
ini le tumbuhan hutan dan 3 jenis sambal huda yang `marbeles`
 azie dah lapar sangat...

sori la pah aku malas nak `rotate` gambar ni.
kelihatan Pn Zelly berusaha keras memotong telur masin yang  tak masin.


sebenarnya ada 300 gambar yang boleh aku kongsikan.masalahnya aku tak sanggup menghadap berjam-jam untuk loading.sungguh seksa.tengok kat facebook aku je la ye kawan-kawan,kejap lagi aku upload.







2 comments:

Yun berkata...

membaca nukilan cikgu mbuatkan saya lapar...

Comels berkata...

ni nukilan thun lepas la yunnn

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com