Terdapat ralat dalam alat ini

Jumaat, 20 Julai 2012

Ribut Di Tengah hari (STARP)

kisah ini berlaku semalam,19/7/2012.


aku balik lambat sebab nak mengetip soalan ujian bulan 7 pulak.hai lah raya, macamana aku nak enjoy raya nanti. lazimnya dalam 3 minggu susah aku nak siap tanda kertas.kerana bagi aku menanda itu satu seni dan satu penghayatan. kena tunggu waktu yang betul-betul aku tenang,suasana pun tenang. sungguh, aku tabik kepada zuna,zizi,dan siapa-siapalah cikgu bahasa yang boleh menanda sambil berbual atau dalam kekalutan kelas serta bilik guru!

untuk aku,memang bukan kepakaran aku memisahkan fokus otak untuk menanda disamping hal-hal lain..ah,kalau tak boleh sangat,nanti ajak hubby tidur hotel,aku siapkan tanda untuk 80 orang,sebab kat hotel tak payah fikir sapa nak datang rumah raya-raya!lagipun aku berhutang nazar nak belanja hubby tidur Thistle kalau Allah makbulkan doa aku agar tak jadi dilantik sebagai KP. berkat selawat dan doa tak putus-putus,Pn PK1 lembut hatinya,maka terlantiklah Zizi yang hebat itu menggantikan aku..sampai bernazar tau akak,Zizi! (hahaha..ini rahsia,sungguh menakutkan jawatan itu.-baca macam intonasi shahril bercakap)

berbalik kepada kisah ribut ni.mula-mula hujan macam biasa. kemudian lebat. kemudian,kawan-kawan di bilik peperiksaan ni mula kecoh-kecoh menyerbu ke pintu. rupanya angin ribut menyebabkan beberapa bahagian bumbung sekolah mula terkopak. rasanya dekat bilik masakan/jahitan. mula-mula sikit. kemudian menjadi semakin banyak.kami semua dah seram sejuk. mula panik. ain dah buat pengumuman dari pejabat menggunakan pembesar suara,agar cikgu yang parking di tepi blok tu alihkan kereta masing-masing.hai,lebat sungguh,nak turun pun takut. Cikgu Zainol dah berkaki ayam,sebab banjir kilat dah melimpahi koridor bawah.
gambar ni dengan yang di atas tu diambil pada hari ini. semalam nak ambil dekat,takut,hujan sedang menggila...


masa tu ngeri ,takut zink tu melayang. tapi lebih risau kereta, kalaulah terkena zink yang jatuh nanti,hm,budget lari la jawabnya. aku parking kat tengah-tengah ,tak risau sangat. tapi kemungkinan sentiasa ada kan..

Rozi dah bangun,terus pergi solat.masa tu dah pukul 2 lebih. aku ,zuna,zizi juga tak bangun-bangun,mengejar dunia yang tak habis-habis ni. ingat nak solat kat rumah aje, turun tu baju habis lencun-(alasan lagi...)petir berdentam-dentum...

                              kawan-kawan yang sedang tergetar hatinya melihat kekuasaan Ilahi..

ini baru sikit Allah nak tunjuk. entah macamana dengan mangsa taufan kartina, tsunami dan puting beliung tu. Alhamdulillah, setakat ribut sikit-sikit,dan baju yang habis basah baru cuci tu, redha ajelah zizi!hantar dobi aje, senang.terus lipat,harum dan kering. duit kau kan berlimpah-limpah!

                                    gambar hujan lebat semalam.ini gunanya kamera,ambil peristiwa tak terduga


kasihan kepada cikgu-cikgu KH. biliknya rosak binasa. tak apalah,ada hikmahnya di sebalik semua ini. mungkin kalian akan dapat peruntukan yang menakjubkan selepas ini...

1 comments:

siti azizah Sang Pencinta berkata...

huhuww. nak jd kp yek.. hahahha tahniah krn tak dilantikk.. uiii kat penawar ni selalu ribut tau..sebab dekat ngan laut..

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com