Terdapat ralat dalam alat ini

Isnin, 10 Jun 2013

sebuah cerita semalam (part 2)

jah, ni tulisanku yang kedua untuk bulan ni.kira takjub lah juga kan. jam dah 4.30 petang. aku limitkan dalam 15 minit paling lama untuk entri ni. lepas balik kerja tadi,aku nyinggah ke Giant ioi mall depan rumah tu, cari bahan masak spageti bolognese untuk esok.sebenarnya giliran aku dan sorang adik tu,masak harini untuk makan kitaorang gilir-gilir 15 orang. malas nak turun kantin,jimat pun jimat,masa pun tak terbuang nak ke kantin yang 40km dari bilik guru tu.

kesian aku dengan kak wahida,asyik cakap nak makan sedap je, jadi esok aku nak masak la sedap-sedap sikit.nanti ngences pulak anak dia dalam perut tu,ahaks.!  tadi aku tak sempat masak la. bangun pukul 6.15 pagi,masak pebendanya. alasannya ialah penat semalam entertain mentua aku and family.hari sebelumnya kemas stor sebab rasa nak pengsan tengok bilik tu. cencorot pun siap masuk dan buat stor tu sebagai toilet dia kau tau.

nasib baik aku dibantu oleh x-student aku 2 orang. aku baik dengan mereka ni sebab mereka pun budak baik,terima kasih zu dan patin,tolong saya buat kerja perkeranian dan kemas stor ye. lain kali cikgu panggil korang lagi.hehe.

jah, kau nak tau tak cencorot ni pengotor kan. tak reti nak membuang di tempat yang sepatutnya. bersepah-sepah jah dalam stor. lepastu, haritu dah dapat tangkap, terpaksa la bunuh dia dalam sangkar tu. aku tak sanggup la, kebetulan masa tu aku nak balik kampung mia nak aqiqah, aku tinggalkan aje kat luar rumah. balik je kenduri tengok dah mati.kejam ke aku jah. dulu,lama dulu ada jugak sekor pernah masuk, shahrol nak bunuh pun tak sampai hati, jadi malam-malam kita orang bawak jauh-jauh sampai sempadan hutan dekat dengan  hutan bandar putra tu. masa buang tu, shahrol cakap kat tikus tu, `jangan datang rumah abang lagi tau, cakap kat kawan-kawan awak juga`.  tikus tu kata `oke bos`,dan terus lari.

betul tau jah,lama dia tak datang. ni dah 4-5 tahun gitu datang pulak. sedara dia ni tak tahu perjanjian kami agaknya.  masa bongkar stor tu baru aku terjumpa penimbang berat badan warna pink yang aku cari selama ni. tapi nak ku gunakan dah tak sanggup sebab banyak najis tikus. mesti biohazard kan jah. ingat kalau jumpa penimbang tu nak timbang berat aku yang diperkatakan orang ramai sedang kurus sekarang ni.nak tau jugak buktinya.

shahrol balik petang tu,aku terus kata sambil muncung-muncung mulut `bang, banyak buku,baju dan semua  benda yang tercemar dalam bilik tu ayang buang,termasuk penimbang,nanti bahaya,kena kencing tikus!`. laki aku pun buat muka cemas `ha  ah la, buang aje, bahaya tau`.  sebenarnya sebahagian besar majalah dia, majalah aku dan baju-baju lama tu aku legokan aje untuk kitar semula. ku sumbat je,penuh sebonet untuk sedekah pada tong kuning kat ioi tu. aku sangat sayang buku-buku tu, tapi tu lah,rumah aku ni besar sangat macam istana topkapi kat turki nun, mana nak letak buku-buku  pun aku tak tau dah. jadi keluarkan buku lama,masuk buku baru. antaranya majalah tu dah sama usianya dengan perkahwinan aku,15 tahun!

okeh,time up. aku stop dulu. nak masak.mithali tak aku jah. hahaha. kalau dah siap spageti bolognese nanti aku ambik gambar ye jah bagi kau ngences.

2 comments:

siti azizah Sang Pencinta berkata...

hahahha aku pulak nak sedekah kan baju .. tiap-tiap tahun aku buat pengosongan lemari tp ada je baju yg dah mengecut kat badan aku yg subur mcm apam nihh.. aku jarang beli baju.. tapi ada je baju dlm lemari aku.. nanti aku bagi kat ko je la.. sebab ko kan dah kurus..:)

Comels berkata...

memang la kurus tapi tak sekurus kau sangkakan. kau sedekah baju kat aku,mau aku sedekah pulak baju tu kat orang pulak. dah tak muat...

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com