Terdapat ralat dalam alat ini

Selasa, 10 April 2012

Andai Dapat Ku Undurkan Putaran Dunia...

merayau-rayau di muka buku kawan lama,yang aku add,yang aku tak add,yang add aku,yang tak add aku...menyedarkan aku satu hakikat, betapa masa mematangkan manusia,banyak benar perubahannya baik dari segi fizikal, moga -moga pemikiran juga.

Tuhan, malunya aku pada yang namanya keterlanjuran kata-kata,tindakan dan pemikiran masa aku remaja dulu. zaman kanak-kanak,zaman sekolah,zaman maktab...heiizz...kalaulah dapat kuundurkan masa...semua-semua kesilapan tu aku taknak buat. aku nak jaga mulut aku. nak jaga kaki dan tangan aku. nak jaga hati aku...hai...kalaulah...

sebab itu, anak-anak yang membaca coretan mama comels ini,dengarlah. kamu semua di ambang remaja. zaman yang kata-kata kawan lebih lunak didengar dari nasihat ibubapa dan guru-guru. zaman ikut hati. zaman kamu betul,semua orang salah..

dengarkanlah.

agar kamu tak kesal kemudian hari, berhati-hatilah bila berkata dan bertindak.  sesungguhnya, mama sekarang ni begitu terdera dengan kesilapan  hampir 20 tahun lalu.terbayang-bayang di ruang mata,memalukan,menyakitkan dan meninggalkan kesan yang begitu dalam.

mujur Allah mengasihani mama, jadi Dia mermberi kekuatan untuk mengharungi. diberinya juga seorang kekasih yang menjadi tempat berlindung,bermanja dan mengasihi mama sepenuh hati.lewat tindakan dan tutur katanya. hati ini disiram salju hingga parut lama hilang sudah.(terima kasih,sayang,walau sayang tak baca pun blog ni...hehe..)

hargailah apa yang kita ada sebelum ia pergi meninggalkan kita.3 hari lepas,ada nonton filem.terharu dengan kata-kata watak itu:`ya,saya pernah buat silap dan benda bodoh,tapi saya tak boleh buat apa-apa untuk tarik balik semuanya.`

yang penting,lupakanlah,buat yang terbaik untuk hari depan ini.
em,zizi,filem tu bukan filem melayu. sorry!

0 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com