Terdapat ralat dalam alat ini

Jumaat, 28 Disember 2012

Kasihan Anakku Damia

mia, kalau boleh mami tak nak hantar mia ke nursery. kalau boleh,biar mami jaga mia dari pagi,petang siang sampai malam,sampai pagi lagi besoknya. kalau boleh, mami nak mandikan mia setiap kali, menikmati senyuman manis mia setiap pagi,melihat sinar mata mia waktu nak mandi, mendengar celoteh mia yang nyaring dan entah apa biji butirnya, cebokkan berak kencing mia tak kira waktu pagi,petang,siang atau malam. kalau mami penat,tukar-tukar dengan bapak pulak.tapi maafkan mami sayang, mami belum mampu untuk buat itu semua. mami kena kerja, kerana bapak masih berhempas pulas mengejar cita-cita. mami tak boleh pentingkan diri sendiri..

kalau dulu adik suka sangat duduk atas kerusi ni. tapi sejak 2-3 hari ni adik tak suka dah. adik macam trauma,kerana duduk sini bermakna bapak akan hantar adik pergi nersery ,mami kerja sampai lama-lama baru balik, bapak pun kerja dan adik duduk kat tempat yang asing,orang ramai,semua adik tak kenal. 

masa mami hantar adik pertama kali,adik diam aje, adik macam tak ada apa-apa reaksi.petang, masa mami ambik adik,adik pun diam sangat,macam kejutan budaya. puas mami cakap-cakap dengan adik, dah sejam lebih sampai rumah baru adik nak cerita-cerita macam selalu.

bila malam,bapak dan mami rasa sayu sangat tengok adik tidur,adik macam sedih. sabarlah sayang, adik doa lah pada Allah cita-cita bapak kerja sendiri dan berjaya dikabulkan Allah,masa tu mami duduk rumah aje, jaga adik,tunggu adik membesar depan mata mami dan tak kan mami lepaskan sesaat pun.

tadi,masa bapak hantar adik, bapak cerita adik pun diam aje,bapak rasa kesian,tak sampai hati. mami pun bila ambik adik,adik duduk diam-diam kat kereta.mami sedih tengok adik macam tak ceria. tapi hari ni adik senang sikit mami nak pujuk. sekejap saja adik dah ada mood balik untuk borak-borak macam selalu.

tapi tidur adik terganggu. adik mimpi apa sayang, tengaah-tengah tidur adik nangis sekuat-kuat hati. mami pujuk,lama baru adik nak diam. adik macam memberontak. maafkan mami sayang,tadi mami stress sikit dan mami macam nak hilang sabar bila adik mengamuk.
mami janji, secepat yang boleh mami akan ambik adik kalau mami balik dari kerja. mami tak kisah kalau cikgu tak mandikan adik petang-petang,memang mami yang nak mandikan adik. mami tak mahu hilang nikmat membelaimu sayang. mami akan belek-belek seluruh badan adik,spot check apa yang patut. kesian anak mami,2 hari ni naik ruam yang banyak dekat badan. sabar ye sayang, adik belum biasa dengan suasana di tempat baru.

adik,masa dekat nersery adik duduk elok-elok ye sayang, jangan nangis-nangis, cikgu penat,bukan nak layan adik sorang. mami faham kalau cikgu tak dapat buat macamana bapak dan mami buat kat adik,sesungguhnya kalau mereka dapat tengokkan adik dengan baik, buatkan adik susu,tidurkan adik dan beri sedikit kasih sayang mami dah cukup bersyukur.

adik, ada sebabnya Allah menyuruh mami menunggu hingga berbelas-belas tahun. dan bila adik menjadi permata di hati mami dan bapak, kami sungguh-sungguh menghargainya, kerana Allah tahu,inilah masa terbaik untuk mami dan bapak memiliki mu.  perancangan Allah,terbaik buat kita semua. adik, mami sayang adik sangat,dunia akhirat. 

adik sangat comel dan lucu bila tidur mengereng dari belakang. mami suka sangat tengok adik macamni. tu,rambut adik belum tumbuh penuh,comel sangat macam botak separuh.



pipi adik melayut-layut kalau adik mengereng.mami akan cium sampai merah.haha.

lagi 7 hari adik nak masuk 4 bulan,adik dah rajin meniarap. tapi adik tak berapa rajin nak terlentang semula.nanti adik nangis kuat-kuat. manja betul kan adik.. tadi mami jenguk adik kejap,adik tidur meniarap dah. nampak selesa sangat. tapi mami risau juga takut adik sesak nafas pulak. jadi mami pun terlentangkan lah adik...                                                                                        




     
akhir kata,kalau adik dah besar dan baca blog mami ni, tahulah adik betapa mami dan bapak mencintaimu sesungguh hati. terima kasih Allah atas anugerah yang sangat bernilai ini. Damia Maisarah.

3 comments:

Yun berkata...

cikgu,,,bagi saya jage mia jer la...bln depan saya cuti sebulan. Nak keje part time pun takot xdapat. Sye jage mia je la.. hehehe.

Comels berkata...

masalahnya sebelum sampai `bulan depan saya cuti sebulan` tu nak letak mia kat mana?anto sarawak?ele,ko nak sekolah macamana?

Yun berkata...

hehehe...ala bln dpn tu skjp jerk kowt....mggu dpn dh msuk bln dpn..hohoh

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com