Terdapat ralat dalam alat ini

Sabtu, 12 Februari 2011

LARIAN MAHKOTA/STAR PUTRA2011-lebarkan aura kebahagiaan

hari ini seluruh sekolah di negeri Johor melaksanakan larian mahkota. sekolah aku pun dah sibuk-sibuk turut sama. rugi pelajar yang tak masuk larian ni kerana dapat markah penglibatan peringkat negeri sungguhpun dia menamatkan larian itu dengan berjalan lambat-lambat atau merangkak sekali pun!
saja enterframe dalam blog sendiri. dah lama tak menunjuk-nunjuk. aku dan kak marhaini.

teman seperjuangan.yg kecik tu anak kak wa,Zel,kak Sakdi, Kak Wa, aku dan Zuraini.

geram kadang-kadang mengenang perangai sebahagian budak-budak ni. waktu sukan atau koko tak mahu terlibat. bila nak masuk IPT besok baru sibuk tersengih-sengih nak minta pengesahan koko sedang masa sekolah tak pernah peduli pun.baru dia tahu susahnya zaman sekarang.persaingan ke IPT memang sengit.susah kalau tak ada sokongan penglibatan koko. kalau mereka jumpa aku senang saja, aku akan kata  `padan muka kamu`...memang nampak kejam, tapi itulah hakikatnya.kadang orang yang pentingkan diri sendiri patut dilayan macamtu supaya mereka sedar hakikat hidup ini saling berkaitan.ada sebab adalah akibat.pengajaran untuk mereka, jangan pentingkan diri sendiri.

apa yang menyeronokkan pada hari ini ialah dapat kurasakan aura kegembiraan dengan banyaknya tersebar dalam kalangan kami, warga Starp .aku rasa banyak faktor saling berkaitan tapi pada aku yang paling menonjol ialah dasar pentadbir yang kali ini begitu `sporting` dan terbuka. tiada sekatan untuk anak-anak berekspresi menunjukkan kegembiraan di padang. para guru juga begitu sporting untuk diajak memeriahkan majlis.
 En.Nasir:PK KOKO.  kelakar orangnya.jadi kami pun tak lah tension...

aku harap hubungan begini berkekalan. apabila guru tidak tertekan, pelajar juga jadi seronok. keseronokan dalam belajar pada aku lebih berkesan daripada ketakutan.tapi tengok keadaan juga, ada pelajar yang perlu kata manis dan pujian sebagai ransangan tapi ada juga perlu rotan dan ditangan-tangankan untuk pengajaran...
apapun, kita layan gambar lah dulu..
 cayalah .....Puan. Pengetua yang sporting menggerakkan seluruh guru untuk bersamanya memberi semangat kepada pelajar warm up sebelum berlari...(pengetua yang bertudung merah jambu)

sebahagian pelajar sedang warm up

wajah ceria anak-anak memberi semangat kepada guru yg berlimbo rock..


cikgu Azrul dengan gayanya..


sebenarnya banyak lagi nak tunjukkan gambar, tapi aku tak boleh sabar nak menunggu upload malam ni ntah kenapa lambat sangat. satu gambar dekat 5 minit, nak pengsan aku menunggu. aku tamatkan entri di sini sajalah ye. kalau nak tengok gambar lain, pergi FB aku, cari yang tajuknya Februari 12,2011

Jijah:best agaknya jadi cikgu kan Ta.
Ita:ha ah lah. kenapa dulu tak jadi cikgu.
Hajar:kalau semua jadi cikgu sapa nak jadi arkitek?
Hanafi:ha ah. sapa nak jadi teknisyen kilang.
suzen:ha ah. sapa nak masak nasi untuk keluarga bahagia.
aku:suma orang ada takdirnya. ita,ko ingat tak sapa yang racun aku mohon jadi cikgu dulu?kau kan...siap ambil borang kat jb lagi. last-last engkau ke lain, aku ke lain...
inot: ala kak janot tu, saja nak menunjuk la tu gambo dia....

4 comments:

hanafi berkata...

best nya jd cikgu.. tapi aku tak boleh jd cikgu la.. aku dulu kemproh.. nak jd cikgu kena pki smart2..

aku igt idon akan jadi cikgu.. pasal dia selalu melawa...

Kimi Yun berkata...

windunyer zmn skool,,,egt dulu kena jd tukang jge air umah merah sb xlrt nk lari..kikiki ^^

Comels berkata...

wak nafi:tak pe la wak, kerja kau pun mulia juga. membantu negara.idon memang nyemat, aku nak negur dia pun segan...
kimi:bila ada entri tentang starp, kamu mesti rindu menggebu-gebu kat sekolah ni kan...ye la, saya ingat lagi kamu jaga air..hehe..berat kan tugas tu..

siti azizah Sang Pencinta berkata...

kat tempat aku ni banyak acara tp tak de masa plak nak upload gambo tepek kat blog

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com