Terdapat ralat dalam alat ini

Isnin, 31 Ogos 2009

olat demam

olat demam agaknya. umur dia dah masuk 3 tahun kut. tahap tengah gatal cari bini. asyik tidoo je. mengalahkan kita yang puasa ni.


suara olat serak. badan panas. mata kuyu. bola mata yg warna hitam tu kecik aje. bagi makan smartheart makan sikit-sikit. merengek minta pegang-pegang. kesian olat. tapi geram juga, asyik marking umah aku dengan kencing dia. nak bagitau dia ada territory la tu. hubby bengang aje tapi tak sampai hati nak buang olat sebab dia tau nanti aku pulak yang demam.
kalau aku balik sekolah nanti dia tunggu kat depan pintu mengiaw-ngiaw kuat. hubby cakap dia mengada-ngada tadi aku takde elok aje senyap.bila hubby buka pintu je dia dulu yang meluru masuk.kadang aku konfius ni rumah aku ke rumah olat?

kalau smartheart dah habis nanti dia akan berbunyi dengan nada melankolik. sayu betul serupa tak jumpa makanan dah 5 hari. kadang aku saja bagi makan lambat-lambat sebab nak dengar suara dia. kalau dah kenyang kerek nauzubillah.

ada 2 ekor otai yg selalu cari gaduh dengan olat. sekor tu warna coklat ada reti bahasa sikit. kalau dia datang kami halau tahu juga lari menyelamatkan diri. tapi sekor lagi warna hitam tu kerek betul. saja je kacau olat nanti bila dah gaduh kami halau tak lari. jalan lambat-lambat macam nak menganjing kitaorang. kemudian berenti kat 206 aku siap buat marking lagi. iee, geram betul. nasib la engkau binatang.

olat pun badan je besar. tapi aku rasa asyik kalah je kalau gaduh. 3-4 hari ni aku nampak luka kat mulut dia. bulu cabik sana sini. dah la gigi takde semula jadi.. ada 3 batang je aku tengok.

tapi buruk-buruk olat pun dialah kesayangan aku. tak tau nanti kalau olat dah tua, nyanyuk, berak kencing kat umah jiran-jiran adakah patut aku buang kat pasar juga.

aku tak sanggup nak memikirkannya. rasa nak bagi olat makan ginko biloba aje supaya olat tak nyanyuk, tua dan buat hal. boleh ke aaa?

0 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com