Selasa, 11 Ogos 2009

waduhhhh

aku rasa macam-macam. suka duka tension teruja segalanya berbaur menjadi satu. tadi jijah telfon. tq jah . nanti kalau aku ada mood aku lukis satu painting baik untuk ofis kau. (kau atau ofis kau? ) ha ha.

apa rasanya sebenarnya hatiku ini. entahlah. tak tahu dan tak larat nak tahu. 2-3 hari lepas da beli minyak aura ngan rozi. pakai juga. moga semakin kuat subconciuosmind aku. terbakar rasanya bila borak dengan ita dia da gila-gila mencanak jadi bisneswoman.. ta.. aku salute ngan ko.

shila da amik phd. waduh.. tertinggalnya aku. tapi aku masih rasa kecewa dengan insiden dg32. oh,, tidak. begitu menyakitkan. sampai sekarang rasanya. Tuhan, apakah masih mampu aku menghadapi ujian ini. sabarkanlah hatiku ya Tuhan.

menyampah betul aku tengok perangai gila-gila bebudak ni. apasal budak sekarang da tak hormat cikgu. kurang ajar melampau-lampau. adakah ini pembalasan dosa-dosa silamku..

kenapa aku jadi cikgu?
sebab aku tak tahu nak jadi apa. tapi aku bersyukur Allah bagi peluang aku jadi cikgu. tapi kerdilnya aku sampai sekarang aku tak dapat nak mewahkan mak pak and mertua aku dengan harta yang membolehkan mereka duduk senang-senang beramal ibadat saja tak payah kerja..

bang, cepat la kaya... `ye la abang tengah usaha la ni..` memang abang tengah usaha tapi ada kala aku jadi mati kutu. aku selalu tengok abang bersengkang mata dari lepas subuh sampai pagi esok baru tido.. memerah otak study nak jadi kaya. ya allah tabahkan hati kami.

dalam `Cast Away `Tom Hank ambil masa 4 tahun baru dapat balik ke tanah besar lepas hanyut macam nak gila kat tengah pulau tak berpenghuni. nasib baik ada `willy` bola yg dia jadikan teman bercakap. kut tak harus gila dibuatnya.

saat begini, kalau abang tu tom hank biarlah aku jadi willynya. tom hank 4 tahun, aku dah masuh 6 tahun... ya Tuhan,, ya Tuhan.... apa dosaku? ampunkan aku ya Allah.

cerita kelakar hari ini.

antara aku dengan kim feng. 3f. Aku masuk toilet jap. beg bagi kat linda suruh bawa masuk ke lab. kim feng @ popia nampak aku. ada ke patut dia jerit-jerit nama aku... cikgu... mana cikgu. cepat laa. ya ampun budak ni. kelakar betul. aku keluar toilet aku bagitau dia `awak kenapa, kan cikgu pergi toilet`...`saya mahu jadi orang first, cepat la cikgu`...teruja betul nak masuk lab. memang seronok belajar mystarA tapi tobat la aku nak bawa masuk lagi. tak terkawal aku. ada yg buka utube, freindster..dan apa-apa ntah. darah aku naik le beberapa degree....semua aku lepuk. tu la sapa suruh cari pasal dengan aku. sebenarnya aku tak garang, tapi kalau dah melampau tu saja je la. jadi tunggul pulak le karang kalau aku diam je,.. baik duk rumah je kalau nak tegur budak pun tak mau (takut)..

apa pun, aku niatkan untuk budak-budak ni jadi baik. tak lebih pada tu. nak terima buat lah. tak mau terima terpulanglah.

hanya guru yg tahu dan faham keluhan seorang guru.

aku letih la; kalau kerja cikgu ni mengajar saja kan seronok. satu kemustahilan. macam-macam di ndaknya. apa lagi hah?
layakkah aku jadi guru ni?

3 comments:

nOraMaiA berkata...

salam cikgu....
i waited for you about a year...
I means hoping for your new posts...
missed u soooooooo much lor....
huhuhu...cikgu still remember me???
thnx b'coz u are da one who really inspired me a lot..and other teachers too like Ustaz Tuan

FYI i'm at UKM now doing TESL... and only 2 starpianz in ukm...that's me and Mira...she's doing Special Education

opuly we still can keep in touch wif each other...and if cikgu have Facebook...plez2 add me..nora89_maia@yahoo.com

L.O.L from your ex-student

Comels berkata...

salam. noramaia, terimakasih kerana meminati blog cikgu. maaflah, tapi nora ni yg mana satu ek mukanya. boleh tak bagi nama betul?... luv uuu.

nOraMaiA berkata...

hehehe full name is Nur Rafida Binti Daud..6R5/6A5 2007/2008...cikgu aja tmdun islam time sye lower six dolu... :)

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com