Terdapat ralat dalam alat ini

Selasa, 20 Oktober 2009

nak buang olat!

semalam hari isnin. aku masih cuti ganti. apa mimpi tah subuh tu hubby ajak pergi hutan bandar putra nak joging(jalan lambat-lambat)
dengan semangatnya sebelum 7 pagi dah bersiap nak keluar. buka pintu, olat masuk dan makan kat dapur di bawah singki. manis kan tempat tu. heh heh. lepas tu dia keluar dan sampai langsir sliding, dia sendeng bontot dan crit..crit.. kencing, menandakan territory dia1 depan hubby pulak tu. hubby marah, dia kata nak buang olat.

aku pun dengan nada dering yg sedih cakap, tak pe la nanti kita bawa sekali. kat luar, aku buka pintu pagar. olat datang. landing depan rumah kak ani. aku pegang olat. dia buat -buat macam selalu, lemahkan badan dan guling-guling manja dengan bulu yang dah macan feather duster tu. gesel-gesel kaki aku. aku angkat olat, nak masukkan dalam kereta. aku tengok hubby, buat mata macam sayu... lepas tu hubby senyum simpul, dari luar aku nampak gerak bibir hubby kata  ``tak payah lah`...

aku tersengih, lepaskan olat dan tutup pagar.masuk kereta dan gelak-gelak. aku tanya hubby kenapa tak kasi buang olat?tadi marah?`helleh, yg tadi muka sebek-sebek nak nangis tu sapa?`lepas tu kami gelak.

aku tak sampai hati nak buang olat walaupun dia selalu menyakitkan hati dengan kencing bersepah. tapi olat le kawan aku. hubby cakap tak pe la nanti kalau dia kerja ada juga nak buat kawan. la la la..
kadang aku temper jugak dengan olat. nampak aje dia nak marking, aku lempang punggung dia. lari laju-laju karang lapar masuk balik. olat-olat. dia dah sebahagian keluarga aku. haritu aku balik kg beraya tiga hari.
malam ke empat aku balik kulai, kee jiran aku cakap setiap pagi bising depan pintu mintak makan. bunyi macam nak mati dah. politik betul.

tanty tanya mana datang nama olat ni. banyak-banyak gambar reuniouns dia suka gambar olat interframe. aku cakap sebab warna dia coklat, aku panggil dia olat.

sekarang ni kalau musim mengawan aku n hubby sakit jiwa dengar dia memekak macam gendang cina. kadang hubby simbah dengan air, tak boleh tahan sakit telinga dengar suara soprano dia.


gambar tebaru olat sempena deepavali 2009


2 comments:

YIN berkata...

JAN, NASIB BAIK KAU X BUANG OLAT... KALAU X DAH X DE CITA LE PASAL DIA YANG MENARIK.. NARIK HATI AKU BACA BLOG KAU

Comels berkata...

hah tadi aku buka blog .tak de cerita baru ke tan?

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
design by suckmylolly.com